Søk utdanning

Velkommen til åpen dag på Plus skolen!

Lørdag 25. mars kl. 10.00 til 17.00

Vi vil gjerne invitere deg til å besøke oss og se hva vi har å tilby innen håndverksutdannelse som: Gullsmed, båtbygger og skomaker.

På åpen dag vil du få muligheten til å møte våre lærere og elever, og se de flotte elevarbeidene. Du vil også få en omvisning på skolen og mulighet til å se klasserommene og fasilitetene våre.
Du kan også besøke båtbyggeriet i Bjørnebyveien 19 på Kråkerøy.

Plus-skolen er dedikert til å tilby en utdanning som er tilpasset hver enkelt elevs individuelle behov, styrker og interesser. Vi tilbyr små klasser og et unikt læringsmiljø der elevene kan utvikle seg både yrkesfaglig og personlig.

Vi håper du tar deg tid til å besøke oss på åpen dag og finne ut mer om hva Plus-skolen kan tilby. Vi gleder oss til å se deg!
Meld deg på åpen dag her
Søknadsfristen er 1. april, men vi har fortløpende opptak frem til skolestart, så det er mulighet for å søke senere.

Du kan søke på bakgrunn av praktisk erfaring om du ikke har relevant utdanning.
Mer om Plus skolen

Fagene

Det meste av undervisningen er praktisk arbeid i verkstedet: Ca 30 timer i uken.

I tillegg kommer fellesfag (engelsk, naturfag, matematikk og kroppsøving) for de elevene som ikke har fullført fellesfagene tidligere.

Programfagene du får opplæring i og skal vurderes i er:

Produktutvikling og skapende prosesser (140 årstimer)
Materialer og teknikker (337 årstimer)
Yrkesfaglig fordypning (YFF, 253 årstimer)
I YFF kan du ha praksis på skolen, eller i en bedrift.

Du får standpunktvurdering etter VG1, det er ikke eksamen.

Skolen har dyktige faglærere og nært samarbeide med de kommersielle aktørene.

Din ambisjon - vår utfordring

Målet til skolen er å gi en bred og anvendelig yrkesutdannelse som har en nytteverdi i en fremtidig yrkeskarriere.

Et håndverksfag er en livslang læring med mange spennende utfordringer. Det er derfor viktig at vi som skole kan gi opplæring i vårt utdanningstilbud (håndverksfag) der det kreves en solid kunnskap for å kunne tilfredsstille de behov som et slikt yrke krever.

Krav til inntak

Norsk grunnskole eller tilsvarende. Dersom du er eldre så kan du også søke, da vi har mulighet til å ta inn "voksne" elever både med og uten rett.
crossmenuarrow-right